Monday, October 12, 2009

Loeng 9. Vaba tarkvara kui oluline eeldus

Selles postituses räägiks ühest vaba tarkvarast mida olen kasutanud. Minu valik peatus interneti lehitsejal Google Chrome, kuna kõikidest vaba tarkvaradest seda ma kasutan kõige rohkem.

Natuke taustajuttu kuidas ma valisin endale internetilehitsejaks Chrome. Aegadel, kui hakkasin interneti kasutama lemmikuks oli Netscape ja IE kohe kuidagi ei istunud. Ei mäleta täpselt, mis siis juhtus aga Netscape enam ei rahuldanud ja Microsoftil tuli välja IE 3, mis oli juba märksa parem ja täiesti kasutatav, niimodi ma jäingi IE kasutajaks pikemaks ajaks. Vahepeal olen proovinud Ooperat ja Firefoxi. Oopera tundus täitsa sümpaatne olema, aga mul oli paar lemmiklehti mida ma tihti kasutasin ja Ooperal tekkis probleeme nende kuvamisega (see on küll kivi nende veebide tegijate aeda, aga mugavuse mõtes pidin Ooperast loobuma). Firefoxil ei leidnud suuremaid puudusi, aga ta jättis mind külmaks ja ma ei vitsinud oma harjumusi muuta :) Mõnda aega tagasi aga IE hakks aina rohkem kokkujooksmistega ja töökiirusega pinda käima, ning hakkasin uurima mida tol hetkel oli kätte saada. Juhtus niimodi, et natuke enne seda Google lasi välja oma lehitseja Google Chrome ning sellest ma alustasingi.. ja selle peal ma peatusingi, kuna see täiesti mind rahuldas. :)

Et siis miks Chrome? Peamiseid põhjusi on kaks: see on kiire ja sellel on hea/lakooniline väljanägemine. Eriti oli tunda kiirust võrreldes IE-ga, mis on viimasel ajal väga kohmakaks muutunud. Meeldis ka see, et käivitamisel ta näitab thumbnale-dena kõige rohkem külastatavaid lehti, mis on küllaltki mugav (ja mis arvatavasti on laenutatud Ooperast). Meeldis ka Chrome eripära, mis lubab igast tabist moodustada eraldi akna, mõnedel juhtudel vägagi meeldiv omadus (eriti kui mõni leht jooksutab ta kokku, mida õnneks viimasel versioonil praktiliselt ei esine). Võrreldes Firefox-ga Chrome-l on kindlasti vähem plugin-e. Aga esiteks ma olen suhteliselt konservatiivne surfaja (peaasi, et Flash ja Java oleksid olemas ning oleks ID-kaardi tugi), teiseks arvan et see on aja küsimus, millal Chrome kogub populaarsust ja ka tema jaoks hakatakse kirjutama erinevaid plugine. Bookmark-del ka pole häda midagi.

Seega minu jaoks Chrome on absoluutselt õnnestunud toode, mis rahuldab kõik minu interneti surfamisega tekkivaid vajadusi ning siiamaani ei ole avastanud ühtegi suuremat puudust, mis hakkaks mind häirima.

No comments:

Post a Comment