Monday, March 27, 2017

IT proff Eestis aastal 2017.

Natuke ebamäärane ülesanne, sest nagu nädalalugemises oli öeldud, see sõltub vaatenurgast ja olukorrast.

Puht praktilisest seisukohast, kliendi jaoks, IT proff on inimene, kes saab kiiresti ja kvaliteetselt lahendada etteantud IT-ülesannet. Ja seejuures kliendile on ükskõik, kas ta jagab oma teadmisi teistega või mitte.

IT kollegi seisukohalt IT proff võiks olla inimene, kes ikkagi jagab oma teadmisi teistega, kas või põhjendades mida, miks ja kuidas ta seda tegi (selles mõttes, et see ei pea olema korraldatud koolitusena).

Noh, aga kui on vaja, siis on vaja, püüan tuua välja mis võiks kirjeldada IT proffi.

  •           Ta peab olema oma ala spetsialist. Ja mitte tava spetsialist, kes saab oma tööga hakkama, aga teeb seda mingil viisil eriliselt -  kas väga kvaliteetselt või nii kvaliteetselt kui ka kiiresti. See peab olema tunnustus nii kolleegidelt, kui ka klientidelt.
  •           Siit tuleneb ka teine omadus – ta võiks olla hea suhtleja. Kui mitte igal teemal, alustades kunstist ja lõpetades poliitikaga, siis oma alal kindlasti. Vähemalt sellisel määrala, et oskaks oma tööst ja tulemusest rääkida kliendile arusaadavas keeles. Ilma selleta saab hakkama, aga suurt tunnustust vast ei saa.
  •           Suhtlemisele lisaks, ta võiks olla kui mitte sõbralik (see muidugi oleks ainult plussiks), siis mitte ära tõugatava olekuga (näiteks kogu oma välimusega ja suhtumisega näidates oma üleolemist). Inimene võib olla hea spetsialist küll, aga mis tolku sellest, kui temaga ei taheta koostööd teha.
  •           IT kolleegide seisukohalt vaadates, IT proff võiks jagada oma teadmisi. Kuigi ka ainult tegudega on võimalik pälvida kolleegide tunnustust, aga teadmiste jagamine tõstab head spetsilisti järgmisele tasemele – õpetajaks olemine. Minu arust üsna auväärne saavutus, kui teised sama ala inimesed võtavad sind ka õpetajana, see on nii kõrge hinnang professionaalsetele oskustele kui ka usaldus, mis on vägagi oluline.



No comments:

Post a Comment