Monday, April 17, 2017

Arendus- ja ärimudel

Kuna endal veel pole kogemust olla tarkvara arendusmudelis arendajana, siis kirjutaks kliendi seisukohalt. Nimelt meie organisatsioonil tekkis vajadus uue veebilehe järgi ning hanke võitjaks osutus üks agiilne meeskond. Kokkuleppeks sai asjaolu, et me peame kohtuma arendajate esindajaga kord ühe-kahe nädala tagant, ning igal kohtumisel meil näidatakse uus funktsionaalsus. Ehk alguses oli lihtsalt veebilehe maket, kus linkidel klikades ei toimund midagi. Aga iga kohtumisega linkide/menüüde arv, mis ärkasid ellu ainasuurenesid, kuni lõpuks kogu leht läks tööle. Plussideks kindlasti märgiks peamised punktid:
  • Iga kohtumisega sai näha uut funktsionaalsust, ehk oli näha, et töö liigub, mitte et oleks puht suulised lubadused sellest, et käib kõva töö ja tulemus saab olla vinge. Võiks öelda, et niimoodi oli maandatud risk, et lõppkokkuvõteks midagi ei tule välja.
  • Siit tuleneb ka teine pluss: kui pakutud funktsionaalsus mingil põhjusel ei rahuldanud meid, siis see tuli suhteliselt kohe välja ning selle täiustamine (või äärmisel juhul ümber tegemine) ei olnud midagi ülimeele suurt, et see kuidagi mõjutaks kas üleandmis tähtaja või projekti maksumust.
Ehk kokkuvõteks natuke pikem tee mis viib sihini on parem, kui lühitee mis viib vales suunas.


Ärimudelina vaatleks, jällegi kasutajana, ühte üsna populaarset mängu - World Of Tanks. Selle populaarsus on küll enamasti ainult endise NSV liidu piirides, aga selle viimase aasta keskmine online on täitsa arvestatav - üle 300000 mängija. Niisiis, tegemist on tankide mänguga, mille ärimudelil on kõik Freemium tunnused. Nimelt mängu alustamiseks on vaja ainult laadida alla mängu ning läbida soovituslik algaja kursus. Kogu mängu protsess on soovi korral absoluutselt tasuta. Raha eest saab kiirendada uue tehnika “research” (seda nii kogemuse kui virtuaalse raha näol) ning osta mõningaid vidinaid, mis teevad mängu natuke mugavamaks.

Minu meelest mängude puhul see on üsna õnnestunud ärimudel, sest need, kes ei saa endale lubada osta tasulisi asju ikka saavad üsna edukalt mängida ning nad tekitavad seda suure “online”, ehk mängijate rohkesust. Teiselt poolt, need kes saavad, teevad enda mänguelu mõnevõrra lihtamaks ning nende arvel see mäng areneb edasi. Kuna antud juhul on tegemist 7-aastase mänguga, siis tundub, et see mudel on rahuldab nii mängijaid kui ka mänguomanike.

No comments:

Post a Comment